Avans Hogeschool is een omvangrijk en vooraanstaand onderwijsinstituut. Avans verzorgt onderwijs in 4 steden, voor bijna 40.000 studenten. In 2019 is het instituut voor het zesde jaar op rij gekozen tot beste hogeschool van Nederland.
Hun studierichting CMD, Communication and Multimedia Design, had de wens om niet meer vanuit de overkoepelende huisstijl te communiceren maar om dit vanuit een eigen identiteit te doen die goed aansluit bij de doelgroep en inhoud van de opleiding. Stevig gepositioneerd tussen de beste design-opleidingen van het land. Hoge ambities met het vizier op de toekomst. Aan ons de uitdaging om deze ambities te visualiseren in een krachtig concept. We hebben voor minder hete vuren gestaan!
Klant: Avans Hogeschool
Aanpak
Avans leidt studenten op tot strategische ontwerpers. Ze doen dit aan de hand van vier hoofdpijlers: Technology, Human, Story en VOID. Als vertrekpunt voor het concept ontwikkelden we een format met de visuele vertaling van deze pijlers. En vatten we de kernwaarden van de opleiding samen in het pakkende thema Shape Tomorrow’s World, waarmee we de kijker een blik op de toekomst geven door vervreemde experimentele beelden in te zetten.
Fotografische en illustratieve beelden worden met elkaar verbonden door beperkt maar toch opvallend kleurgebruik in combinatie met eigenwijze en nadrukkelijk aanwezige typografie. Het uitgesproken lettertype heeft variabele lettervormen voor elk karakter, waarmee eindeloos nieuwe lettercombinaties worden gemaakt, wat symbool staat voor de veelzijdigheid en dynamiek van de opleiding.
Strenge en heldere keuzes dragen de kernwaarden van de opleiding maximaal uit en resulteren in een wervende, uitdagende identiteit.